Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další odklad ISS Alfa?
redakce II Vytisknout článek

Další odklad ISS Alfa?

Současná politická a ekonomická krize v Rusku může mít neblahé následky i na vypuštění mezinárodní kosmické stanice(ISS) Alfa. NASA vážně uvažuje o odkladu vypuštění prvních modulů této stanice. První z nich má být vypuštěn20. listopadu pomocí ruské rakety Proton, druhý pak 3. prosince pomocí raketoplánu Endeauvour. Ovšemtato část stanice by se na oběžné dráze delší dobu neudržela a bez připojení servisního modulu, který mají Rusové vypustit v dubnu 1999, by sestoupila zpět do atmosféry. NASA nyní odhaduje šanci na včasné vypuštění třetího moduluna pouhých 50%. Ještě tento měsíc se do Ruska vydá tým expertů NASA, který celou situaci posoudí.
Zdroj: FLORIDA TODAY Space Online.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.