Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Deep Impact

Deep Impact

nucleus-516.jpg
Aktuální snímky ze sondy naleznete na stránkách deepimpact.jpl.nasa.gov, kde také naleznete rozcestník na stránky spolupracujících organizací které nabízejí další zajímavé snímky. Např. ESO. Další informace naelzenete v tiskovém prohlášení ČAS.
Na snímku vidíte jádro komety Tempel 1 ze sondy Deep Impact, který pořídila při blízkém přiblížení. Snímek pochází z NASA TV.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.