Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Družice pro výzkum mikrogravitace
redakce II Vytisknout článek

Družice pro výzkum mikrogravitace

Ruská raketa Sojuz-U, která odstartovala z kosmodromu Plesetsk 9. září ve 20:00 SELČ, vynesla na oběžnou dráhu družici Foton-12. Družice byla úspěšně umístněna na dráhu mezi 220 a 380 km nad povrchem Země. Družice nese sadu ruských experimentů, stejně tak jako 10 experimentů poskytnutých Evropskou kosmickou agenturou (ESA), které jsou zaměřeny na výzkum vlivu stavu beztíže na biologické systémy. Podle prvních zpráv se všechny experimenty zdají být po startu v pořádku. Družice obsahuje návratové pouzdro, které by mělo 25. září přistát zpět na Zemi v blízkosti rusko-kazašských hranic.
Zdroj: SpaceViews ze dne 10. září.

M42 velka hmlovina v Orione

Mozaika 2x (55 x 10s, iso 16000), fotene dobsonom 18" f4.2 s Baader korektorom komy, UHC Optolong filtrom. Snimka kalibrovana a upravena v Sharpcap, MS Image Composer Editor editore a v GIMPe.