Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  KOSMOS-NEWS č.71 (prosinec 2005)

KOSMOS-NEWS č.71 (prosinec 2005)

• Za Petrem Jakešem /1940-2005/ (Jiří Grygar, převzato se souhlasem autora z Astro.cz)
  • Zemřel Anatolij J. Kartašov (Tomáš Přibyl)
  • Eugene Cernan je OK (Jiří Grygar)
  • Svědectví o době (Ivo Hudec)
  • Nový Harry Potter byl promítán ve vesmíru (iDnes)
  • Slavný Armstrongův výrok před odletem z Měsíce (Milan Halousek)
  • Kosmičtí špioni a další knihy (Karel Pacner)
  • Sex ve vesmíru (Lidovky.cz)
  • Discovery STS-114: Rekordy padaly (Tomáš Přibyl)
  • O NASA bez iluzí (Český rozhlas)

... a další články na kosmos-news.kosmo.cz nebo v tištěném vydání KOSMOS-NEWS.

Předplatné KOSMOS-NEWS na rok 2006 - 220,-Kč při zasílání v malé (C6) obálce, nebo 270,-Kč při zasílání ve střední (C5) obálce.

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.