Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006)

KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006)

kn72-challenger1.jpg
Bulletin o pilotované kosmonautice KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006) - z obsahu:
  • Challenger - 20 let poté (Vladimír Remek)
  • MUDr. František Mašek (Pavel Toufar)
  • Stalo se při Discovery STS-114 (Tomáš Přibyl)
  • Rusko dovolí kosmonautům pít ve vesmíru alkohol (iDnes)
  • Kandidát na kosmického turistu: Richard Garriot (Tomáš Přibyl)
  • Největším problémem pro kosmonauty bude na Marsu nedostatek vody (DigiWeb)
  • Změna cen mezinárodních poštovních služeb (Cpost)
  • Obě naše tužky píší (Ivo Hudec)

...a další články na http://kosmos-news.kosmo.cz nebo v tištěném vydání KOSMOS-NEWS.

Milan Halousek

Milan Halousek (* 1961, Pardubice) je jeden z předních českých popularizátorů kosmonautiky. Od roku 2001 je organizátorem dnes již největšího středoevropského setkání zájemců o pilotovanou kosmonautiku KOSMOS-NEWS PARTY, kterého se ravidelně účastní řada českých i zahraničních odborníků a hostů. Od roku 2002 organizuje a koordinuje v České republice akce Světového kosmického týdne, které se zaměřují především na informování nejširší veřejnosti o přínosech kosmonautiky ke každodennímu životu lidí. Je vedoucím odboru Vzdělávání České kosmické kanceláře, předsedou Astronautické sekce České astronomické společnosti a členem Astronomické společnosti Pardubice. V neposlední řadě je také vášnivým sběratelem autogramů kosmonautů a všeho dalšího, co s kosmonautikou a lety do vesmíru souvisí.

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.

M 101,JEDNA SNIMKA