Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Malé zpoždění ISS
redakce II Vytisknout článek

Malé zpoždění ISS

Minulý týden se uskutečnilo setkání šéfů projektu Mezinárodní kosmické stanice (ISS), na kterém byl mj. oznámen další, v pořadí již několikátý, odklad startu ruského servisního modulu nazvaného Hvězda. Nejnovější termín pro start tohoto modulu je 26. prosinec - 16. leden. Přesné datum bude oznámeno později. Důvod zpoždění uveden nebyl. Podle vedoucích projektu ale zpoždění nebude mít dopad na plán startů a výstavby stanice, protože ten bude stejně s největší pravděpodobností upraven kvůli revizi jednotlivých raketoplánů a zdržení způsobeném hurikánem Floyd. Předpokládá se, že nejbližší mise raketoplánu ke stanici se uskuteční ne dříve než na konci ledna. Při této výpravě budou na stanici dopraveny zbývající zásoby a materiál pro první posádku, která by zde měla začít působit v polovině příštího roku.
Zdroj: NASA Station status ze dne 1. října.

43. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 22. 10. do 28. 10. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše projde dolní konjunkcí se Sluncem. Východně od Slunce v jeho záři jsou Merkur a Jupiter. Saturn je večer nízko na jihozápadě a Mars v okolí jižního obzoru. Meteory Orionid spatříme možná v noci na pondělí, pak už ruší svit Měsíce. BepiColombo se vydala na cestu k planetě Merkur. V plánu je start rakety Pegasus z podvěsu letounu a první let čínské rakety Zhuque. Před 40 lety odstartovala první československá družice Magion 1.