Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Mars Express se nespojil s Beagle 2

Mars Express se nespojil s Beagle 2

Po dvou dnech snahy kosmické sondy Mars Express o zachycení signálu z přistávacího modulu Beagle 2 klesla šance na navázání spojení na minimum.

Orbitální dráha sondy Mars Express byla upravena na začátku roku tak, aby sonda přelétala nad předpokládanou oblastí přistání Beagle 2, a to ve výšce pouhých 315 km. Ani toto přiblížení mateřské sondy k přistávacímu modulu nepomohlo k zachycení signálu a tím ani k navázání spojení. Intenzivní snaha o navázání spojení trvá od 4. ledna 2004, ale po třech dnech již odborníci z ESA (Evropská kosmická agentura) nedávají mnoho naděje na úspěšný výsledek.
Od vánoc 2003 se o spojení s Beagle 2 postupně pokoušeli: Mars Odyssey (NASA), pozemní radioteleskopy a nakonec mateřská sonda Mars Odyssey (ESA). Za celou dobu se nepodařilo zachytit jediný signál. Poslední naděje a snahy ještě zbývají, ale definitvní výsledky budou známy v nejbližších dnech.

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích