Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  MIR končí v létě 1999
redakce II Vytisknout článek

MIR končí v létě 1999

Podle vyjádření mluvčího Ruské kosmické agentury bude stanice MIR stažena z oběžné dráhy v polovině příštího roku. Rozhodnutí je údajně už definitivní a ukončení činnosti 12 let staré stanice bude provedeno bez ohledu na dalšímožné zpoždění výstavby mezinárodní stanice Alfa. Spojené státy už delší dobu tlačí na Rusko, aby ukončilo provozna MIRu a plně se věnovalo svému podílu na budování Alfy. Její výstavba je díky Rusku už o jeden rok zpožděna oprotipůvodnímu harmonogramu.
Zdroj: Houston Chronicle ze dne 17. září.

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Cassiopeia&Perseus Region