Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  MIR končí v létě 1999
redakce II Vytisknout článek

MIR končí v létě 1999

Podle vyjádření mluvčího Ruské kosmické agentury bude stanice MIR stažena z oběžné dráhy v polovině příštího roku. Rozhodnutí je údajně už definitivní a ukončení činnosti 12 let staré stanice bude provedeno bez ohledu na dalšímožné zpoždění výstavby mezinárodní stanice Alfa. Spojené státy už delší dobu tlačí na Rusko, aby ukončilo provozna MIRu a plně se věnovalo svému podílu na budování Alfy. Její výstavba je díky Rusku už o jeden rok zpožděna oprotipůvodnímu harmonogramu.
Zdroj: Houston Chronicle ze dne 17. září.

4. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 21. 1. do 27. 1. 2019. Měsíc bude v úplňku a 21. 1. ráno proběhne úplné zatmění Měsíce. Večer je vidět Mars a Uran, ráno nastává konjunkce Venuše a Jupiteru. Stále ještě můžeme doporučit i kometu 46P/Wirtanen. Dočkali jsme se startu Delta IV Heavy s něčím, co zřejmě připomíná HST, jen bude koukat na Zemi. Před 25 lety odstartovala mise Clementine, tehdy po dlouhé době další průzkumník Měsíce.

Zatmenie Mesiaca