Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  SOHO nalezeno radarem
redakce II Vytisknout článek

SOHO nalezeno radarem

Sonda SOHO, se kterou bylo ztraceno spojení 24. června, se stále nachází na své původní dráze v blízkosti Lagrangeovabodu L1 a rotuje s frekvencí zhruba jedné otáčky za minutu. Toto jsou základní výsledky experimentu, který byl uskutečněn pomocí radioteleskopu v Arecibo na Portoriku. Tento radioteleskop o průměru 305 metrů byl použit k vysílání signálu směremk očekávané pozici sondy. Následně zachytila 70m anténa sítě Deep Space Network umístněná v Goldstone v Kalifornii signálodražený od sondy a sledovala ji více než hodinu. Vědci nyní pokračují v analýze získaných dat s cílem získat přesné údajeo poloze a pohybu sondy. Zároveň pokračuje i úsilí o obnovení komunikace se sondou.
Zdroj: SOHO home page.

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Cassiopeia&Perseus Region