Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  ČRo: Sever, Regina, Region

ČRo: Sever, Regina, Region

Po domluvě s autory pořadu Planetárium vysílaného na ČRo Sever, Regina a Region budeme na www.astro.cz zveřejňovat příspevky z tohoto pořadu týkající se astronomie. Titulek těchto článků bude vždy začínat ČRo:. Na konci článku se také dozvíte, kdy a kde si můžete poslechnout reprízu pořadu.

Přeji příjemné čtení a poslech.

39. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 23. 9. do 29. 9. 2019. Měsíc bude v novu. Večer je nízko nad jihozápadem Jupiter a u jihu Saturn. Aktivita Slunce je velmi nízká. Kometa Africano je vidět i většími triedry. Start japonské nákladní lodi HTV-8 odložen na úterý. Očekáváme také start nové posádky ISS v lodi Sojuz MS-15. Před 375 lety se narodil dánský astronom Ole Christensen Rømer, který určil rychlost světla ze zákrytů Jupiterových měsíčků.

Súmrak nad Košicami - západný obzor