Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s doc. Petrem Hadravou, 2. díl spektroskopie

Hlubinami vesmíru s doc. Petrem Hadravou, 2. díl spektroskopie

RNDr. Petr Hadrava, DrSc. v pořadu Hlubinami vesmíru

Zveme vás k pokračování besedy s astrofyzikem doc. RNDr. Petrem Hadravou, DrSc. o spektoskopii hvězd. Spektrum hvězd přináší mnohdy takové informace, že díky nim vědci dokáží určit nejen jejich vlastnosti, velikosti či teploty, ale často určí i jejich průvodce. Zvláště u těsných dvojhvězd přináší spektroskopie vynikající výsledky. Jak se to určuje?

Pojďte a společně s námi nahlédněte do odhalování tajemství spektroskopie.

Premiéru sledujte v sobotu 4. května od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-doc-petrem-hadravou-2-dil-spektroskopie

RNDr. Petr Hadrava v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Petr Hadrava v pořadu Hlubinami vesmíru

RNDr. Petr Hadrava v debatě s moderátorem pořadu Hlubinami vesmíru Jindřichem Suchánkem Autor: TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, Petr Hadrava

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Rozeta NGC 2244