Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s doc. Petrem Hadravou, 2. díl spektroskopie

Hlubinami vesmíru s doc. Petrem Hadravou, 2. díl spektroskopie

RNDr. Petr Hadrava, DrSc. v pořadu Hlubinami vesmíru

Zveme vás k pokračování besedy s astrofyzikem doc. RNDr. Petrem Hadravou, DrSc. o spektoskopii hvězd. Spektrum hvězd přináší mnohdy takové informace, že díky nim vědci dokáží určit nejen jejich vlastnosti, velikosti či teploty, ale často určí i jejich průvodce. Zvláště u těsných dvojhvězd přináší spektroskopie vynikající výsledky. Jak se to určuje?

Pojďte a společně s námi nahlédněte do odhalování tajemství spektroskopie.

Premiéru sledujte v sobotu 4. května od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-doc-petrem-hadravou-2-dil-spektroskopie

RNDr. Petr Hadrava v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Petr Hadrava v pořadu Hlubinami vesmíru

RNDr. Petr Hadrava v debatě s moderátorem pořadu Hlubinami vesmíru Jindřichem Suchánkem Autor: TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, Petr Hadrava

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.