Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Martinou Boháčovou, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Martinou Boháčovou, 2. díl

Martina Boháčová v pořadu TV Noe

V únoru budeme pokračovat při setkání s astročásticovou fyzičkou RNDr. Martinou Boháčovou, PhD. v povídání nad kosmickým zářením a také se zastavíme u Čerenkovova záření. Co se děje nad našimi hlavami? Co je kosmické záření a jak se astronomové a fyzici snaží vylepšit detekční techniku?

Nejprve se opět podíváme na argentinské pláně a budeme si přibližovat současné dění. Poté se blíže zaměříme na Čerenkovovo záření. Jaké jsou jeho principy a co se chystá?

Premiéra bude na vlnách TV Noe vysílána v sobotu 3. února od 20 hod.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-martinou-bohacovou-2-dil-0

RNDr. Martina Boháčová, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Martina Boháčová, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru

[1] Stránka pořadu na TV Noe

Štítky: Martina Boháčová

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.