Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 2. díl

Mirosav Bárta v pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

Astronom ze slunečního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR Mgr. Miroslav Bárta, PhD. Zůstává hostem i tohoto druhého dílu. Beseda se točí kolem výzkumů z ALMA (Atacama Large Millimeter Array), observatoře na náhorní planině v Chile. Vysoko, v 5000 metrech nad mořem, v mikrovlnném oboru, zde sleduje blízký i hluboký vesmír.

Podíváme se na např. na výzkum mlhovin v okolí hvězdy Éta Carinae, Slunce, protoplanetárního disku u hvězdy HL Tauri a především na okolí centra naší Galaxie. „Uvidíme“ efekty v okolí horizontu událostí? Neuvěřitelné animace věrně napodobují naše představy. Nenechte si ujít tyto unikátní obrazy, které jsou u nás poprvé publikovány. Zavítáme i do dalších končin fascinujícího astronomického výzkumu, který nám tato observatoř umožňuje.

Premiéru sledujte v sobotu 7. 4. 2018 od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu a termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-miroslavem-bartou-2-dil

[1] Pořad Hlubinami vesmíru na TV Noe
[2] 1. díl besedy s Miroslavem Bártou

Štítky: TV Noe, Hlubinami vesmíru, Miroslav Bárta

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.