Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Petrem Kabáthem, exoplanety 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Petrem Kabáthem, exoplanety 2. díl

Dr. Petr Kabáth v pořadu Hlubinami vesmíru

Prvním dílem pořadu v roce 2022 se podíváme k výzkumu exoplanet s dr. Petrem Kabáthem z Astronomického ústavu AV ČR. Jak se zjišťují z kosmu exoplanety? Zákrytové metody a sledování radiálních rychlostí blízkých hvězd přinášejí zatím ty nejpodrobnější výsledky. Jak to astronomové prokazují a čím?

Horké Jupitery, vícenásobné extrasolární systémy, často překvapivé vlastnosti cizích světů a mnohé další skutečnosti doslova hýbou astronomickým světem.

Jaké jsou aktuálně nejznámější či nejpozoruhodnější exoplanety?

Nové družice zkoumající exoplanety a nově připravované poskytují velká očekávání. Například i českými odborníky spolu připravovaná kosmická observatoř PLATO je v tomto desetiletí velkou nadějí na obrovský posun vědomostí o těchto zatím jen tušených objevech.

S trochou fantazie a nadšení spolu nahlédněme do úžasné a blízké budoucnosti.

Premiéru odvysíláme v sobotu 8. ledna 2022 ve 20:05 na TV Noe.

Vysílání, reprízy i archiv naleznete na https://www.tvnoe.cz/porad/33317-hlubinami-vesmiru-s-dr-petrem-kabathem-exoplanety-2-dil