Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Soňou Ehlerovou (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Soňou Ehlerovou (1. díl)

Soňa Ehlerová. Autor: TV Noe.
Soňa Ehlerová.
Autor: TV Noe.
V sobotu 4. května 2013 od 20 hodin můžete sledovat další premiéru pořadu Hlubinami vesmíru, tentokrát s dr. Soňou Ehlerovou. Tématem bude radioastronomie.

Soňa Ehlerová v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Soňa Ehlerová v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Pořad TV Noe Hlubinami vesmíru navštíví v tomto i následujícím díle RNDr. Soňa Ehlerová z Astronomického ústavu Akademie věd ČR, a bude proto převážně řeč o radioastronomii.

Kde a jaké jsou radioteleskopy ve světě pozorující oblohu? Jaké informace astronomové získávají díky radiovým vlnám? Co nám umožňuje sledování vlnové délky 21 cm?

Zajímavé povídání nejen o těchto tajích radiové astronomie si nenechte ujít. Dostaneme se k oku běžně nepozorovatelnému vesmíru a pronikneme i k těm nejjemnějším a přesto tak mohutným strukturám zásadně ovliňujícím dění v kosmu.

Máte rádi nové perspektivy ve vědě? Pojďte tedy a společně s dr. Soňou Ehlerovou náhlédněte za hranice našeho běžného vidění. Ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.