Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s prof. Miloslavem Druckmüllerem, 2. díl

Hlubinami vesmíru s prof. Miloslavem Druckmüllerem, 2. díl

Prof. Miloslav Druckmüller v pořadu Hlubinami vesmíru

S prof. Miloslavem Druckmüllerem, matematikem z VUT Brno, se ve vyprávění nejprve zastavíme u loňského úplného zatmění Slunce nad USA. Byla to velmi náročná expedice a podrobnosti o jejím průběhu budou jistě poutavým nahlédnutím pod pokličku vědeckého výzkumu. Jaká úskalí čekala na její protagonisty? Co vše bylo nutné zajistit, když prováděli fotografování hned na pěti stanovištích? Výsledky expedice se nyní zpracovávají a my si ukážeme v našem pořadu některé z nich. Pokračování besedy o matematickém zpracování sluneční koróny.

V dalším povídání se náš host zaměří i nad mimořádnou teplotou koróny Slunce. Proč má i několikamiliónové hodnoty? A je to záhadou, jak se nyní ve vědeckých kruzích míní? Pohled matematika přináší jiný pohled. Jaký?

Prof. Druckmüller se poslední roky také soustředí na zpracování materiálů pořízených i kosmickými sondami pozorujícími Slunce. Jeho videa, která náročnými metodami dokáže skládat z jejich snímků, jsou doslova fascinující. K čemu mohou tato zpracování vést?

Ke sledování jsou zváni nejen fandové astronomie. I laik může být uchvácen strhujícím vědeckým poznáním.

Prof. Miloslav Druckmüller vypráví o snímcích koróny v TV Noe

Premiéru sledujte v sobotu 4. srpna v 19:30 na TV Noe.

Bližší info o pořadu + termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-prof-miloslavem-druckmullerem-2-dil

Po odvysílání premiéry najdete tento pořad ve videoarchivu http://www.tvnoe.cz/videoarchiv

Prof. Miloslav Druckmüller v besedě s moderátorem Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, Miloslav Druckmüller

13. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 25. 3. do 31. 3. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti a ve dvou těsných konjunkcích s ranními planetami. Večer je vidět Mars poblíž Plejád. Ráno je vidět Jupiter a Saturn. Slunce překvapilo velkou skupinou skvrn v opravdu aktivní oblasti. Planetka Bennu vyvrhuje kamení. Start evropské rakety Vega byl úspěšný. Firma OneSpace chystá první start své rakety. Očekáváme výstup dvou žen do volného kosmu. V noci na neděli se změní čas o hodinu vpřed na letní.