Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Kulatý stůl - Astronomie a současnost

Kulatý stůl - Astronomie a současnost

J. Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe
V pátek 24. června 2011 připravuje TV Noe na 20:00 hodin opravdový bonbónek nejen pro příznivce pořadu Hlubinami vesmíru, a sice živé vysílání Kulatého stolu o aktuálním dění v astronomii. Hosty budou dva astronomové vpravdě povolaní. Prvním bude astrofyzik RNDr. Jiří Grygar, CSc. z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR a druhým pak děkan Filozoficko přírodovědecké fakulty Slezské univerzity Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc., s kterým právě pořad Hlubinami vesmíru na téma skrytá hmota, skrytá energie či velmi hmotné objekty, běží.

Výzkum v přírodních vědách a v astronomii obzvlášť doslova letí a sotva člověk zachytí nový objev či převratnou myšlenku, je vpravdě již zastaralá. Zastavme se tedy na chviličku u tohoto strhujícího výzkumu. Páni astronomové společně s moderátorem pořadu Jindřichem Suchánkem budou diskutovat o nejnovějších poznatcích nejen u těles Sluneční soustavy, či tzv. hlubokého vesmíru, ale snad zbude i pár okamžiků na filozofii vesmíru.

Pořad bude živý, a tak bude možné klást otázky skrze e-mail, SMS či přímo telefonicky do studia.

Co nám přinášejí miliardy kilometrů vzdálené sondy? Co nového můžeme od jejich bádání očekávat? Jaké se připravují neuvěřitelné přístroje pro výzkum vesmíru a k čemu budou sloužit? Kam chvátá vesmír a jaká je jeho budoucnost? Co nám sdělují vzdálené galaxie, kvazary či černé díry? Bude opravdu v roce 2012 konec světa? Jak vznikl vesmír, kam spěje a kam spějeme i my? Nejen na tyto otázky jsou jistě naši hosté připraveni odpovídat.

Pokud tedy navštívíte v pátek 24. června večer od 20 hodin vysílání TV Noe, pohodlně se usaďte a vydejte se s námi směrem nekonečno...

Živé vysílání TV Noe
Anonce pořadu + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.