Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  MIMOŘÁDNĚ: Astronomové diskutují o budoucnosti české astronomie

MIMOŘÁDNĚ: Astronomové diskutují o budoucnosti české astronomie

Galaxie Sombrero infračerveně

Zařazujeme mimořádně přenos panelové diskuze astronomů z Planetária v Praze 6. 4. po 16 hodině.

Moderátor: Jan Palouš

Panelisté: Miroslav Bárta, Martina Boháčová, Miroslav Brož, Michal Dovčiak, Soňa Ehlerová, Asen Christov, Ondřej Pejcha, Luboš Perek, Richard Wűnsch

Video přenos youtube:

Štítky: Astronomie v ČR

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.