Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Přidejte se k lovcům fotonů

Přidejte se k lovcům fotonů

Chtěli byste si vyfotit hvězdy, Měsíc nebo Mléčnou dráhu, ale nevíte, jak na to? Nebo už jste to třeba zkusili, ale tápali jste nad tím, jak nastavit správně foťák? Potom právě vám je určen nový videoseriál Hvězdárny a planetária Brno Lovci fotonů.

Jistě nebudeme moc přehánět, když řekneme, že Česká republika patří na poli astrofotografie ke světové špičce. Vždyť jména jako Petr Horálek, Miloslav Druckmüller, Zdeněk Bardon, Martin Myslivec či Jan Veleba mají ve světě nějaký zvuk! Málokdo si však uvědomuje, kolik práce a zkušeností je za jejich fotkami a hlavně – že každý z nich začínal postupně, od malých krůčků. Ať už sám, či po dohledem zkušenějších kolegů na nějaké akci, jako je například letní Astronomická expedice. Seriál Lovci fotonů je do značné míry inspirován těmito osobnostmi – avšak míří na úplné začátečníky. Vždyť tady platí dvojnásob, že žádný učený z nebe nespadl.

Na Youtube kanálu Hvězdárny a planetária Brno se postupně objeví několik dílů, ve kteréch si si autoři rozeberou jednu konkrétní astrofotografii od A až po Z. Ostřílení astrofotografové Pavel Karas a Roman Ponča se s Vámi podělí o své zkušenosti a prozradí vám tipy, jak se připravit na focení v terénu, co si vzít s sebou, jak nastavit foťák a jak následně fotky zpracovat. S trochou cviku to pak zvládnete i vy.

Seriál vznikal v průběhu tohoto roku a brněnští kolegové během natáčení navštívili různé lokality v bezprostředním okolí Brna, ale i v Podyjí a v Beskydech. Údělem astrofotografů je totiž cestovat na místa, která ještě nejsou tolik zasažená světelným znečištěním. Letní výlety či dovolené v přírodě vám určitě poskytnou vhodnou příležitost vyfotit si hvězdnou oblohu někde dál od pouličních lamp, reklamních vitrín a billboardů. Tak co, jdete do toho s námi? Tak se podívejte na první díl a pravidelně sledujte YouTube Hvězdárny a planetária Brno!

Toto léto bude patřit všem lovcům fotonů!