Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  VIDEO: Dobré vědět - 5 důvodů, proč ještě nelétáme na Mars

VIDEO: Dobré vědět - 5 důvodů, proč ještě nelétáme na Mars

Blízký Mars

Poté, co lidé navštívili Měsíc, je Mars logickou další zastávkou. Jenže cesta tam zřejmě nebude tak jednoduchá, protože ji vidíme, stejně jako fúzní reaktory, asi 20 let v budoucnosti. A to už od 70. let. Pojďme se podívat na 5 velkých překážek, které ještě musíme překonat k tomu, aby astronomům pomohli s výzkumem i astronauti.

Pořad Dobré vědět, který vzniká na oboru Multimediální techniky na Ústavu fyziky Slezské univerzity v Opavě, každý týden přináší buď nějakou zajímavost z vědy nebo ukazuje problém tak, aby jej pochopil i laik. Týká se zejména výzkumu vesmíru, ale také se věnuje technice a budoucnosti lidstva.

námět a scénář: Jiří Dobrý
kamera a střih: Jiří Malík
odborná konzultace: Martin Petrásek

Štítky: Cesta na Mars, Dobré vědět

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.

Úplněk