Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  130. podvečer EKK: Dr. Zdeněk Horský - osobnost a dílo
redakce Vytisknout článek

130. podvečer EKK: Dr. Zdeněk Horský - osobnost a dílo

Evropský kulturní klub spolu s Radou českých vědeckých společností Vás zvou od října do května na pokračování podvečerů s vědou a filozofií každý 1. čtvrtek v měsíci od 17 hodin do zasedací místnosti č. 206, 2. patro budovy Akademie věd ČR, Národní 3 (proti Nové scéně ND), Praha 1. 130. podvečer ve čtvrtek 5. ledna 2006 od 17 hodin v zasedací místnosti č. 206, 2. patro budovy Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1 na téma: Dr. Zdeněk Horský - osobnost a dílo

Moderuje: doc. RNDr. Petr Hadrava, DrSc., Astronomický ústav AV ČR, Praha a v panelu dále vystoupí: Prof. RNDr. Jan Palouš, DrSc., Astronomický ústav AV ČR, Praha PhDr. Alena Hadravová, CSc., Výzkumné centrum pro dějiny vědy, Praha

Vstup na podvečery je volný (do vyčerpání kapacity sálu).

Na adrese /aktivity/ekk/ekk-priste.htm najdete pozvanku na tento vecer. Na adrese /aktivity/ekk/ekk.htm najdete dalsi pozvanky a informace o akcich Evropskeho kulturniho klubu.

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Rozeta NGC 2244