Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Konkurz na pozorovací čas - Vyškov

Konkurz na pozorovací čas - Vyškov

Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně nabízí v roce 2003 pozorovací čas dalekohledu ve Vyškově-Marchanicích.Jedná se o zrcadlový dalekohled o průměru objektivu 30 cm, ohniskové vzdálenosti 1,2 metru, který je vybavený CCD kamerou ST-7 se standardními fotometrickými filtry. Zájemci se mohou ucházet o část pozorovacích nocí na období od 1. 3. 2003 do 1. 3. 2004.

Pokud máte o pozorování s tímto špičkovým zařízením zájem, nejpozději do 31. 1. 2003 zašlete na brněnskou hvězdárnu písemnou představu o vašem programu (v rozsahu nejvýše jedné normostrany). Ta musí obsahovat jména všech pozorovatelů, popis programu, odkazy na odborné garanty programu a počet nocí do měsíce, které požadujete.

Při výběru se hodnotí atraktivita pozorovacího programu (s ohledem na smysluplnost, publikaci výsledků a zapojení studentů Masarykovy univerzity) a technické i personální možnosti brněnské hvězdárny. Definitivní výběr pozorovacích programů proběhne koncem února 2003.

Žádosti o pozorovací čas adresujte do rukou Jiřího Duška (e-mail: dusek@hvezdarna.cz, Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně, Kraví hora 2, 616 00). Dotazy na technické vybavení vám zodpoví Petr Hájek (e-mail: phajek@sci.muni.cz).

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci