Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Na Kraví hoře v Brně to opravdu žije

Na Kraví hoře v Brně to opravdu žije

Hvězdárna a planetárium na Kraví hoře

Že spolkový život u nás skomírá? Že lidi slyší už jen na jídlo zdarma? Je a není to pravda. Rozhodně Brno se tomu vymyká. Vynikající spolupráce Hvězdárny a planetária Brno a České astronomické společnosti se nyní projevuje navíc ve společném programu zájemců o astronomii z Brna a okolí.

Společného neformálního setkání k 70. výročí prvního výkopu ke stavbě brněnské hvězdárny se ve čtvrtek 30. srpna zúčastnilo skoro právě tolik účastníků. Prohlídli si onu první kopuli, současné stavební úpravy původní opěrné zdi a zažili také jedinečný zážitek v prázdném sále planetária, bez křesel, zato už pod umytou kopulí a uprostřed montáže ještě kvalitnějšího projekčního systému.

Budova planetária v Brně během rekonstrukce
Provedl je ředitel Hvězdárny a planetária Brno Jiří Dušek. Našla se i první cedule hvězdárny – vstupné 1 Kčs, děti 50 haléřů – no neberte to. Mezi účastníky se objevil i Vladimír Remek, jehož let před 40 roky si letos připomínáme.

Velká skupina brněnských zájemců o astronomii se schází na pozvání ředitele Hvězdárny a planetária Brno, ve spolupráci s Českou astronomickou společností. Jde to tak, jak to jít má… jestli to bude životaschopné, vznikne zde právoplatná pobočka České astronomické pobočky – pobočka Brno.

Historická cedule hvězdárny v Brně v rukou jejího současného ředitele Jiřího Duška
Dejte vědět, kdybyste se chtěli přidat (např. na info@astro.cz). Jo a to jídlo zadarmo uvedené na začátku – no, samozřejmě bylo, opékaly se špekáčky a přítomnost burčáku taky nikdo neutajil. A stálo to opravdu za to, od programu a přátelské atmosféry až po to jídlo. Příští akce bude exkurze k radaru Skalky 22. září a pak 4. října setkání v předvečer znovuotevření planetária na Kraví hoře.

Štítky: Brněnská pobočka ČAS

Konjunkce Měsíce a Saturnu

Večerní focení na Šumavě i s kočičkou drcající do stativu.