Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Odhalení pamětní desky dr. Ivana Šolce

Odhalení pamětní desky dr. Ivana Šolce

Hvězdárna Turnov 2014 Autor: Aleš Majer
Hvězdárna Turnov 2014
Autor: Aleš Majer
U příležitosti 40. výročí otevření turnovské hvězdárny a 1. výročí úmrtí RNDr. Ivana Šolce, CSc., proběhne v prostorách hvězdárny v neděli 18. 5. od 11 hod. rodinný den s řadou atrakcí pro děti i dospělé, jehož součástí bude ve 14 hod. slavnostní odhalení pamětní desky dr. Šolce.

Tiskové prohlášení Hvězdárny Turnov

RNDr. Ivan Šolc, CSc., (1927–2013) byl uznávaný fyzik, matematik, astronom i filozof. Autor mnoha vědeckých publikací doma i v zahraničí. V astronomii je znám především jako tvůrce řetězového interferenčně polarizačního úzkopásmového filtru pro pozorování Slunce. V roce 2007 obdržel medaili Františka Křižíka Akademie věd ČR, v roce 2010 čestné občanství města Turnova a v roce 2012 poctu hejtmana Libereckého kraje významným osobnostem.

Rodinný den na hvězdárně Turnov 18. 5. 2014 Autor: Aleš Majer
Rodinný den na hvězdárně Turnov 18. 5. 2014
Autor: Aleš Majer
Aleš Majer
Hvězdárna Turnov a Klub astronomů Liberecka – pobočka České astronomické společnosti
tel.: 775 580 396
majer@astro.cz
www.hvezdarna.turnov.cz
www.udalosti.astronomy.cz

Tiskové prohlášení: formát DOC
Pozvánka: formát PDF

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.