Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Přijďte na Nový rok pozorovat Slunce
redakce Vytisknout článek

Přijďte na Nový rok pozorovat Slunce

Na Nový rok můžete vyrazit na první astronomická pozorování. Přehled hvězdáren naleznete v tiskové zprávě ČAS - Mezinárodní rok astronomie 2009 zahajuje pozorováním Slunce na Nový rok!

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.