Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Program hvězdáren o vánočních prázdninách
redakce Vytisknout článek

Program hvězdáren o vánočních prázdninách

Vážení čtenáři, připravili jsme pro vás přehled programů a pořadů vybraných astronomických institucí o vánočních prázdninách.

Seznam byl sestaven dle údajů na webových stránkách jednotlivých organizací.

Štefánikova hvězdárna Praha
www.observatory.cz

Den: 25. prosince 2005
Začátek: 14.30 hod.
Program: Na výlet do vesmíru
Dětem při vesmírné hře pomáhá veselý kosmický cestovatel, který jim také poskytuje základní informace o sluneční soustavě, hvězdách, hvězdokupách, mlhovinách i vzdálených galaxiích.

Den: 26. prosince 2005
Začátek: 14:30 hod.
Program Lety ke hvězdám
Fantastický vesmírný výlet začíná na planetě Zemi, odkud bude startovat kosmická raketa, ve které děti navštíví nejen všechny planety sluneční soustavy, ale i objekty vzdáleného vesmíru, hvězdokupy, mlhoviny a cizí galaxie. Při zpáteční cestě se dozví něco o vzniku vesmíru.

Den: 25. a 26. prosince 2005
Začátek: 17:00 hod.
Program: Do nitra vesmíru
Formou multimediální hry s původními animacemi se pořad zamýšlí nad postavením člověka ve vesmíru a shrnuje základní vědomosti o planetách, hvězdách, galaxiích i o stavbě celého vesmíru. Vše je podané formou příhodnou pro danou věkovou kategorii.

Den: 01. ledna 2006
Začátek: 17.00 hod.
Program:Měsíc - Sen a skutečnost
Pořad věnovaný našemu nejbližšímu kosmickému souputníkovi a zároveň jedinému tělesu kromě Země, na kterém stanul člověk.

Den: úterý-pátek: 18 - 20, sobota, neděle: 10 - 12, 14 - 20, 31. 12. je zavřeno
Program: pozorování noční oblohy

Planetárium Praha

Den: 25., 27. a 29. prosince 2005 a 1. ledna 2006
Začátek: od 17.00 hod.
Program: Za tajemstvím Betlémské hvězdy
Pod hvězdnou oblohou Cosmoramy se pokusíme najít odpovědi na dávné otázky, týkající se astronomických symbolů Vánoc.

Den: 26., 28. a 30. prosince 2005
Začátek: od 17.00 hod.
Program: Baroko - vášeň mezi nebem a zemí
Vydáme se hledat cestu k pochopení doby označované vzletným slovem baroko. Vše prostupující vášeň baroka, ve které místo jednotlivých tónů zní jeden mohutný akord nás nutí vzhlédnout ke hvězdám. Barokní Čechie - kostely, zvonice, zámky, kláštery a knihovny - dotyk věčnosti, při němž můžeme zaslechnout tiché šustění andělských křídel.

Den: každý den (kromě 31.12.)
Začátek: od 15.00 hod.
Program: Anička a Nebešťánek - Vánoční příběh
Pohádkové vyprávění pro nejmenší, ve kterém se holčička Anička seznámí s malým Nebešťánkem a společně zažijí neobyčejná dobrodružství ve vesmíru.

Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně

Den: od 26. do 30. prosince 2005
Čas: odpoledne
Program: I hvězdy mají Vánoce!
  • 14.00 hod. pozorování Slunce
  • 15.00 hod. pohádka O ztracených planetách - pořad v planetáriu
  • 16.30 hod. pozorování planet a hvězd
Začátek: v 18.00 hod.
Program: "Vesmír v kontrastech"
Vesmír v kontrastech je multivizuální představení Zdeňka Pokorného a Pavla Gabzdyla pod umělou oblohou planetária, které diváky zavede až na samý konec našich dosavadních znalostí o kosmických tělesech.

Den: od úterý 27. do pátku 30. prosince 2005
Začátek: v 19.00 hod.
Program: pozorování noční oblohy

Hvězdárna a planetárium Johanna Palisy v Ostravě

Začátek: ve 14.00 hod.
Program: Pojďte s námi za hvězdami
"Co můžeme na obloze obdivovat nejvíce? Slunce svit a záři hvězd a taky tanec Měsíce." A nejen to. Na obloze je toho k vidění a k obdivování dost, musíme se však umět dívat. V pořadu vám představíme Slunce a některé objekty hvězdné oblohy. Potom se vrátíme zpět na Zemi a podíváme se, jak se mění příroda v různých ročních obdobích. Pořad je napsán formou rozhovoru dvou dospělých a dvou dětí a je prokládán jednoduchými básničkami. Pro děti od 7 let.

Začátek: v 16.00 hod.
Program: Kouzlo ročních dob
Významným prvkem pořadu, v němž se seznámíte se souhvězdími jednotlivých ročních období, je romantická a novoromantická hudba světových skladatelů, kteří svými tóny vyjádřili nálady jednotlivých částí roku. Působivé průvodní slovo doplňují verše staré sedmadvacet století i básně současné. Uklidňující dojem umocňují žánrové obrázky z přírody i detailní fotografie nebeských objektů.

Program: Skrytá krása vesmíru
Noční obloha ukrývá obrazy, které byly předchozím generacím utajeny. Nelze je totiž pozorovat očima ani malými dalekohledy. Teprve moderní pozorovací technika umožnila spatřit vesmírné objekty v plné kráse. V pořadu Vám nabídneme prohlídku galerie vesmírných obrazů, které zachycují různá stádia vývoje hvězd: obrazy prachoplynných mlhovin, v nichž se hvězdy tvoří, obrazy planetárních mlhovin i pozůstatků supernov.

Den: 28. prosince 2005
Začátek: od 18.00 do 20.00 hod.
Program: Silvestrovská hvězdná obloha
poslední letošní pozorování oblohy, vybrané speciality z nabídky astronomických zajímavostí.

Hvězdárna a planetárium Hradec Králové

Den: 30. prosince 2005
Začátek: v 15.00 hod.
Program: Podivná pohádka o Mléčné dráze
astronomická pohádka v planetáriu o zimní obloze

Den: 28. a 30. prosince 2005
Začátek: od 19.00 hod.
Program: Večerní pozorování na hvězdárně
zimní hvězdná obloha v planetáriu, výstava, film, ukázka dalekohledu, aktuální informace s využitím velkoplošné videoprojekce, při jasné obloze pozorování

Hvězdárna Karlovy Vary
http:www.astropatrola.cz

Den: od 26. do 30. prosince 2005
Začátek: od 18.00 hod.
Program: O nezbedné hvězdičce
Pořad o pohádkové mytologii souhvězdí, určený pro děti od 5 do 9 let. Součástí programu je i pozorování večerní oblohy dalekohledem.

Observatoř Kleť

Den: 01. ledna 2006
Čas: od 10:30 do 15:00 hod.
Program: Novoroční den otevřených dveří
Dne 01. ledna 2006 pořádá Observatoř Kleť Novoroční den otevřených dveří.
V průběhu prohlídky se seznámíte s výzkumným programem Observatoře Kleť včetně jeho výsledků, prohlédnete stálou výstavu astronomických fotografií pořízených na Observatoři Kleť, za jasného počasí shlédnete v projekci sluneční skvrny, a uvidíte největší čočkový dalekohled v ČR.

Hvězdárna Valašské Meziříčí

Den: 29. a 30. prosince 2005
Program: Pozorování večerní oblohy

Hvězdárna Úpice

Den: 28. a 30. prosince 2005
Začátek: od 18.00 do 20.00 hod.
Program: Pozorování večerní oblohy