Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  "První světlo" na dalekohledu Magellan I
redakce II Vytisknout článek

"První světlo" na dalekohledu Magellan I

Další z v současné době budovaných velkých dalekohledů má za sebou významnou událost příhodně nazvanou "první světlo". Tentokrát se jedná o první ze dvojice 6,5m dalekohledů Magellan, které staví společenství několika amerických universit na vrcholu Cerro Las Campanas v Chile. Poprvé se dalekohled podíval na oblohu 15. září a jeho cílem byla galaxie NGC 6809. Už první snímek ukázal, že optický systém dalekohledu je výjimečně kvalitní a dokáže využít výhod dobrého seeingu na observatoři Las Campanas. Astronomové věří, že pomocí obou dalekohledů budou moci sledovat slabé objekty až na hranici samotného vesmíru. Dalekohled bude nyní podléhat několik měsíců trvajícímu testování a do ostrého provozu by měl být uveden v únoru 2001. Jeho dvojče je zatím ve výstavbě.
Zdroj: Carnegie Institution Press release z 25. září.

C/2022E3