Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  První vědecké snímky VLT
redakce II Vytisknout článek

První vědecké snímky VLT

Po sérii technických testů, provedl první 8,2m dalekohled ze čtveřice Very Large Telescope (VLT) "skutečná"vědecká pozorování. Stalo se tak v průběhu tzv. vědeckého ověřovacího programu, což byla intenzívní série pozorováníod 17. srpna do 1. září. Během dvou týdnů bylo astronomickým účelům věnováno 95 hodin pozorovacího času. Dalekohledse zaměřil na objekty jako Hubble Deep Field - South, gravitační čočky, galaxie s optickými protějšky gamma záblesků, jádra kulových hvězdopku, pulsary a další. Momentálně byly zveřejněny 3 snímky, zbytek bude následovat na tiskovékonferenci 30. září.
Zdroj: ESO Press Release ze dne 15. září..

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.