Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vychází Astropis 139

Vychází Astropis 139

Astropis č. 139

Nové číslo Astropisu otevírá tradiční Letošní pohled na vesmír vloni III od Jiřího Grygara a Davida Ondřicha, který nás zavede za významnými objevy z roku 2022 v astronomii a astrofyzice. Pavel Najser uzavře příběh o zapomenuté hvězdárně na pražských Hřebenkách závěrem téměř detektivním. Petr Brož obsáhle představí bahenní sopky na Marsu s experimenty, které ukazují chování bahna na Zemi a v podmínkách Marsu. Přidáme rozhovor s Petrem Heinzelem o sluneční astrofyzice a Zdeněk Řehoř pokračuje v přehledu astronomických montáží.

K četbě Vás naláká i recenze knihy “Co žere vesmír?” jejímž autorem je Paul Davies. Nechybí samozřejmě naše tradiční rubriky jako novinky z kosmonautiky a astronomie i informace o dění v ČAS.

Hezký zbytek zimy Vám přeje

Vaše redakce.

[1] Přehled z obsahu časopisu
[2] Web časopisu Astropis
[3] Facebook Astropisu

Kateřina Hofbauerová

RNDr. Kateřina Hofbauerová, Ph.D. se narodila v roce 1974 v Broumově. Vystudovala fyzikální chemii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, kde obhájila i doktorát. V současnosti pracuje na Fyzikálním ústavu Univerzity Karlovy a v Mikrobiologickém ústavu Akademie věd ČR. Dvanáct let pracovala jako demonstrátorka Štefánikovy hvězdárny. Je členem redakce časopisu Astropis, kde se stará o účetní záležitosti a také o technickou stránku věci. Stránky autorky.

Štítky: Astropis

skvrna 3590

Newton 114/500/modifik.Dobson, 1/10000 s, ISO 3200.