Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vychází Astropis 136 – pravidelné číslo

Vychází Astropis 136 – pravidelné číslo

Obálka Astropisu 136 - První výroční snímek Webbova kosmického dalekohledu (JSWT) ukazuje vznik hvězd tak detailně, jak jsme jej dosud nikdy vidět nemohli. Obrázek zachycuje hvězdnou porodnici ρ Ophiuchi, která je ze všech oblastí tvorby hvězd k nám nejblíž.
Autor: NASA, ESA, CSA, STScI, Klaus Pontoppidan (STScI)

Standarní číslo časopisu Astropis obsahuje mapu letní oblohy, novinky i trochu historie. Na 44 stranách časopisu najdete článek Petra Kulhánka o kvantovém vesmíru, vysvětlení slunečních period z pera Michala Švandy a Martiny Pavelkové, historický článek věnovaný Tháletově hře stínů od Jana Švábenického a ohlédnutí za Nušlovou cenou v roce 2022 od Jany Žďárské a Petra Heinzela, který je předsedou České astronomické společnosti. Nechybí pravidelný článek věnovaný Měsíci od Pavla Gabzdyla, dění na obloze v letních měsících a tipy a návody pro pozorování a další pravidelné rubriky.

Doufáme, že vám nové číslo časopisu Astropis zpříjemní letní dny.

Vaše redakce.

[1] Přehled z obsahu časopisu
[2] Web časopisu Astropis
[3] Facebook Astropisu

Kateřina Hofbauerová

RNDr. Kateřina Hofbauerová, Ph.D. se narodila v roce 1974 v Broumově. Vystudovala fyzikální chemii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, kde obhájila i doktorát. V současnosti pracuje na Fyzikálním ústavu Univerzity Karlovy a v Mikrobiologickém ústavu Akademie věd ČR. Dvanáct let pracovala jako demonstrátorka Štefánikovy hvězdárny. Je členem redakce časopisu Astropis, kde se stará o účetní záležitosti a také o technickou stránku věci. Stránky autorky.

Štítky: Astropis