Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Brněnská noc padajících hvězd

Brněnská noc padajících hvězd

Užijte si noc padajících hvězd 2016 na Kraví hoře v Brně!
Autor: HaP Brno

Z pátku 12. srpna na sobotu 13. srpna nezůstávejte doma. Teple se oblečte, lapněte karimatku se spacákem a vydejte se na brněnskou Kraví horu. Již podruhé se odtud můžete dívat na meteory z roje Perseid. Výjimečná Noc padajících hvězd začíná v pátek 12. srpna kolem 22. hodiny a končí až za svítání v sobotu 13. srpna.​

Nejvíc meteorů máte šanci zahlédnout od půlnoci do rána. Čekání na ně vám zpestří prolétající umělé družice, nejnápadnější letní souhvězdí i jasné hvězdy. V první polovině noci nás bude na nebi doprovázet i dorůstající kotouč Měsíce, jehož světlo bude pozorování Perseid poněkud rušit. Pokud nám to výhledy z Kraví hory dovolí, určitě na něj namíříme některý z našich přenosných dalekohledů. Nebudou-li jasné Perseidy, uvidíme alespoň měsíční krátery. A když náhodou usnete, tak v centru města, s úžasným výhledem na Brno.

Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno

Noc padajících hvězd pořádají Hvězdárna a planetárium Brno a Sportovně-rekreační areál Kraví hora, ve spolupráci s Technickými sítěmi Brno, Dopravním podnikem města Brna, Městskou policií Brno, Policií České republiky, Brněnským deníkem – Rovnost a Rádiem Petrov, pod záštitou primátora statutárního města Brna Petra Vokřála a starosty městské části Brno-střed Martina Landy.

Video: Noc padající hvězd v Brně - užijte si ji svérázně v bazénu!

Praktické rady k Noci padajících hvězd

• Sledujte facebook.com/hvezdarna.brno anebo speciální stránky vhodné pro smartphony www.hvezdarna.cz/perseidy (v provozu od 11. srpna).
  • Program noci je jednoduchý: lehneme si na trávu a budeme se dívat na nebe. Hrát nám k tomu bude téměř vesmírná hudba, tu a tam k dění na nebi něco řekneme. Cílem je v pohodě zažít Noc padajících hvězd.
  • Pozorovat se bude pouze za pěkného počasí.
  • Dbejte pokynů organizátorů.
  • Vstup přes pokladnu koupaliště na Kraví hoře. Vstupné 50 Kč, bez možnosti rezervace.
  • Určitě se teple oblečte. Noci jsou chladné, padá rosa!
  • Přineste si sebou něco pod sebe, ideálně karimatku, ať si můžete při pozorování lehnout.
  • Začíná se v pátek 12. srpna od 22.00 hodin, končí nad ránem (cca 4.30) následující den.
  • Maximální kapacita koupaliště je 3000 lidí.
  • Bazény na koupališti budou v noci nepřístupné!
  • Nad ránem bude nutné koupaliště opustit.
  • Své postřehy sdílejte na Facebooku Hvězdárny a planetária Brno.

[1] Meteory a meteorické roje na Astro.cz