Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v Jižní Americe 2019

Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v Jižní Americe 2019

Úplné zatmění Slunce

Letos proběhne úplné zatmění slunce nad Tichým oceánem a na závěr se uchýlí nad jihoamerický kontinent do Chile a Argentiny. Na pláních Atacama v Chile je jedna z nejprestižnějších astronomických observatoří světa La Silla. Podaří se napojit na stream této Evropské jižní observatoře?

Budeme napjatí společně s Vámi. V ostravském studiu TV Noe budeme společně s astronomem RNDr. Tomášem Gráfem komentovat tuto vpravdě výjimečnou událost... živě 2. července 2019 od 22:15

Pro diváky, kteří nemohou sledovat TV Noe tu máme upozornění, že stream ESO, bez českého komentáře, pojede také na Youtube.

Štítky: Úplné zatmění Slunce, TV Noe

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci