Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v Jižní Americe 2019

Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v Jižní Americe 2019

Úplné zatmění Slunce

Letos proběhne úplné zatmění slunce nad Tichým oceánem a na závěr se uchýlí nad jihoamerický kontinent do Chile a Argentiny. Na pláních Atacama v Chile je jedna z nejprestižnějších astronomických observatoří světa La Silla. Podaří se napojit na stream této Evropské jižní observatoře?

Budeme napjatí společně s Vámi. V ostravském studiu TV Noe budeme společně s astronomem RNDr. Tomášem Gráfem komentovat tuto vpravdě výjimečnou událost... živě 2. července 2019 od 22:15

Pro diváky, kteří nemohou sledovat TV Noe tu máme upozornění, že stream ESO, bez českého komentáře, pojede také na Youtube.

Štítky: Úplné zatmění Slunce, TV Noe

Snímek komety C/2017 K2 (PANSTARRS) v souhvězdí Hadonoše. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšen, sever je nahoře, východ vlevo. Vzdálenost od Země byla 2.435 au, od Slunce 3.148 au. Silný svit Měsíce a vysoká oblačnost.