Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  "Indický" meteorit

"Indický" meteorit

V indickém státě Orissa dopadl v sobotu velký meteorit. Při průletu ozářil krajinu "denním" světlem. Před dopadem došlo k fragmentaci a dopadlé části či doprovodná tlaková vlna poškodily několik domů. Dle posledních zpráv byly nalezeny dva fragmenty o váze 5kg.

Při průletu meteoritu je také možné registrovat tlakovou vlnu. Množství a kvalita dat závisí pouze na rozmístění infrazvukových stanic v oblasti jižní Asie. Pokud jsou v státě Orissa instalovány seismické stanice, měly by zaznamenat chvění země způsobené tlakovou vlnou.

Agenturní zprávy uvádějí tři zraněné (dřívější zprávy zmiňovaly až 20zraněných) a jednoho mrtvého (zemřel v nemocnici na následky šoku). Snejvětší pravděpodobností nebyl nikdo zraněn přímo dopadajícím meteoritem.

Jediný známý případ úmrtí způsobeného meteoritem je egyptský pes, který zemřel v roce 1911. Po sedmdesáti letech by zjištěno, že psa zabil meteorit původem z Marsu.

I přes tuto zprávu můžete jít v klidu spát, možnost že Vás zasáhne meteorit je opravdu, ale opravdu mizivá.

Zdroj: BBC a BBC, členové skupiny SMPH

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.