Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v roce 2009. Autor: Miloslav Druckmüller
Zatmění Slunce v roce 2009.
Autor: Miloslav Druckmüller
Právě na 13. listopadu 2012 našeho času připadá datum úplného zatmění Slunce. Proto jsme se rozhodli v TV Noe při této vzácné příležitosti přinést Vám, divákům, speciální díl pořadu Hlubinami vesmíru. Pořad začíná v úterý 13. listopadu od 21 hodin. V pořadu budou k úkazu mluvit vzácní hosté, živě budeme přenášet video z míst zatmění a telefonicky se spojíme s některými českými vědci přímo v pásu zatmění.

V ostravském studiu TV Noe budeme komentovat zatmění s prof. Petrem Kulhánkem z ČVÚT a dr. Miroslavem Bártou ze slunečního odd. Astronomického ústavu AV a doufejme, že se podaří přímý přenos přímo z Austrálie. V průběhu přenosu se rovněž spojíme také s českými astronomy, kteří událost sledují přímo na místě.

Další úplné zatmění bude až za rok nad Atlantickým oceánem a v rovníkové Africe. Nenechte si proto ujít tuto významnou astronomickou událost a poprvé v českých zemích se podívejte živě na TV přenos úplného zatmění Slunce!

K českému večernímu sledování ranního zatmění v Austrálii zve všechny příznivce vesmíru Jindřich Suchánek

- Živé vysílání TV Noe
- Záznam pořadu dostupný online v archivu
- Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru, Zatmění Slunce

4. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 21. 1. do 27. 1. 2019. Měsíc bude v úplňku a 21. 1. ráno proběhne úplné zatmění Měsíce. Večer je vidět Mars a Uran, ráno nastává konjunkce Venuše a Jupiteru. Stále ještě můžeme doporučit i kometu 46P/Wirtanen. Dočkali jsme se startu Delta IV Heavy s něčím, co zřejmě připomíná HST, jen bude koukat na Zemi. Před 25 lety odstartovala mise Clementine, tehdy po dlouhé době další průzkumník Měsíce.