Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. červen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. červen 2007

Prachové skulptury v Růžicové mlhovině

Uznání a copyright: Ignacio de la Cueva Torregrosa

Co vytváří kosmické prachové skulptury v Růžicové mlhovině? Části Růžicové mlhoviny, též známé jako NGC 2244 a která je známá krásou svého celkového tvaru jsou krásné i při bližším pohledu. Nahoře jsou vidět globule tmavého prachu a plynu, které podléhají pomalé erozi od energetického světla a větrů nedalekých hmotných hvězd. Pokud by byly globule molekulárního mračna ponechány na pokoji dostatečně dlouho, tak by z nich nejspíš vznikly hvězdy a planety. Snímek nahoře byl pořízen ve velice specifických barvách síry (zde červená), vodíku (zelená) a kyslíku (modrá). Růžicová mlhovina má asi 50 světelných let, nachází se asi 4500 světelných let daleko a lze ji spatřit i malým dalekohledem v souhvězdí Jednorožce (Monoceros).

Štítky: Prach, Růžicová mlhovina, NGC 2244