Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. květen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. květen 2010

Atlantis nad Rhodosem

Uznání a copyright: Tamas Ladanyi (TWAN)

V popředí noční krajiny na řeckém historickém ostrovu Rhodos stojí měsíčním světlem ozářená kaple. Na obloze nad ní je vidět barevná lunární korona, kde jasné měsíční světlo lámou kapičky vody v řídkých mracích plujících před měsíčním kotoučem. Tento snímek z počátku večera 17. května se skládá z 9 postupných expozic dlouhých 20 sekund. Ukazuje také stopy hvězd včetně velmi jasné stopy zapadající planety Venuše pod Měsícem u pravého okraje. Odprava doleva nad obzor vystupuje překvapivě barevná stopa raketoplánu Atlantis připojeného k Mezinárodní kosmické stanici. Raketoplán a stanice 350 kilometrů nad zemským povrchem se stále koupou ve slunečním světle. I když by se to mohlo na obloze nad Rhodosem zdát příhodné, tak raketoplán Atlantis se nejmenuje přímo podle legendárního ostrova Atlantis. Místo toho se tak nazývá podle staré plachetnice z 30. let dvacátého století RV Atlantis, prvního výzkumného plavidla oceánografického ústavu ve Woods Hole.

Štítky: Měsíc, Venuše, Stopy hvězd, Halo, ISS, Atlantis, Shuttle orbiter, Ov-104