Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. duben 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. duben 2013

Lidstvo zkoumá Sluneční soustavu

Uznání a license: Olaf Frohn (The Planetary Society)

Které kosmické sondy nyní zkoumají naši Sluneční soustavu? V současnosti je u každé vnitřní planety alespoň jedna sonda, několik dalších sleduje naše Slunce, některé mapují pozemský Měsíc, několik honí asteroidy a komety, jedna sonda obíhá Saturn a několik dokonce míří ven do hlubokého vesmíru. Ilustrace nahoře poskytuje další podrobnosti, vnitřní Sluneční soustava je zobrazena vpravo nahoře a vnější vlevo dole. Když se vezme do úvahy současná armáda sond, tak naše současná epocha může být označena jako období, kdy lidstvo poprvé prozkoumalo svoji vlastní hvězdnou soustavu. Někdy tyto velmi vzdálené kosmické sondy dohromady tvoří meziplanetární síť, která umožňuje určit směr vzdálených explozí zaznamenáním, která sonda detekuje vysokoenergetické protony. K budoucím milníkům kosmických sond, jak jsou vyznačeny dole, bude patřit přílet sondy Dawn k Ceresu, největšímu objektu v pásu asteroidů a průlet sondy New Horizons kolem Pluta, obojí v roce 2015.

Sledujte APOD arabsky(ar), indonézsky(id), katalánsky(ar), čínsky(zh), čínsky(zh), česky(cs), nizozemsky(nl), persky(fa), persky(fa), galicijsky(gl), německy(de), francouzsky(fr), hebrejsky(he), japonsky(ja), polsky(pl), portugalsky(pt), rumunsky(ro), rusky(ru), slovinsky(sl), španělsky(es), španělsky(es), nebo turecky(tr), či v originále anglicky(en).

Štítky: Kosmická loď, Sluneční soustava, Robots