Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Čína chystá druhý pilotovaný let

Čína chystá druhý pilotovaný let

cinaastronaut.jpg
Čína, třetí kosmická velmoc, která vypustila vlastního kosmonauta se chystá na další pilotovaný let. V pátek uveřejnil deník China Daily zprávu, že připravovaný let dvou astronautů by měl trvat pět až šest dnů.

Příprava čínských astronautů k pilotovanému letu vyvrcholila před dvěma lety vypuštěním prvního čínského astronauta na oběžnou dráhu na palubě kosmické lodi Shenzhou V. Astronaut Yang Liwei vykonal na palubě kosmické lodi14 oběhů kolem Země.

"Pilotovaná loď (Shenzhou VI) bude pravděpodobně ke startu připravena počátkem října," cituje deník ředitele Space Department of the China Aerospace Science and Technology Corp. pana Suna Weiganga.

Šest kandidátů k letu na palubě Shenzhou VI bylo vybráno ze skupiny 14 uchazečů v prosinci. Čínské kosmické ambice jsou opravdu ambiciózní. Čína doufá, že se jí do 5 let podaří vypustit a provozovat vlastní orbitální stanici. V letovém plánu kosmické lodě Shenzhou VII je mimo jiné i kosmická procházka v okolí lodě. Hovoří se také o pilotovaném letu na Měsíc. Uvidíme!

Obrázek: Yang Liwei se stal prvním čínským astronautem. Do kosmu se podíval v říjnu 2003.

Zdroj: CNN - REUTERS