Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Požár v Indickém vesmírném středisku

Požár v Indickém vesmírném středisku

Podle údajů indické policie zahynulo při požáru a následné explozi v Indickém kosmickém středisku minimálně šest lidí. Příčiny a požáru se vyštřují, na podrobnější informace se čeká.

Nové zprávy budou snad zveřejněny na: ISRO

Požár následovaný výbuchy vypukl v Dhawan Space Center (zkušební střelnice a kosmodrom) na Sriharikota Island, na jihovýchodě Indie. Ostrov Sriharikota je 100 kilometrů od města Madras, které je hlavním městem provincie, poblíž indického břehu Bengálského zálivu. Kosmické středisko patří Indian Space Research Organization a je používáno k vypoštění Indických, Německých, Čínských a Belgických satelitů.
Kromě vypouštění družic indickými raketami SLV, PSLV, GSLV a ASLV je používán k vypuštění sondážních raket. Výstavba byla zahájena v roce 1974 a dokončena v roce 1976. První kosmický start se uskutečnil v roce 1979. V září 2002 byl vlastní kosmodrom přejmenován na Satish Dhawan Space Centre - SHAR. Střelecký sektor míří východním až jihovýchodním směrem do Bengálského zálivu. Sledovací stanice střelnice jsou umístěny u Port Blair na ostrově South Andaman, Andamanské ostrovy (Indie) a u měst Brunie a Biak (Indonésie).

Zeměpisná šířka 13°48' s.š.
Zeměpisná délka 80°18' v.d.

Zdroj: CNN, Space40

SkyWatcher N 150/1200, 2x Barlow (original), Astrokamera ZWO ASI 120MC-S, hodinový stroj, EQ3-2. Postprocessing: FireCapture, Autostakkert, Registax and Photoshop.