Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Vesmírná turistika

Vesmírná turistika

Výlety do vesmíru se mohou stát mnohem dostupnějšími než dnes. Použitím modernějších raket a opakovaným využíváním jejich komponent je možné zlevnit jeden výlet na pouhých $15 000.

Dennise Tita a Marka Shuttlewortha stál výlet $20 milionů dolarů. Za tuto cenu se na několik dní stali obyvateli mezinárodní kosmické stanice ISS.

Opakovaně použitelný raketový nosič může vynést malou kapsli až na hranici atmosféry a odtamtud se snést zpět na Zemi ke kontrole a opětovném přípravě ke startu. Kapsle dopraví cestující až na místo určení.Tato koncepce může podle zprávy Jay Penn a Charles Lindey publikované v časopise New Scientist snížit cenu za "výlet" na pouhých $15 000 - zlomek současné ceny.

Autoři odhadují, že zprovoznění tohoto systému by zabralo minimáně sedm let. Při ceně $15 000by se stal podnik rentabilním do šesti let od spuštění. Jay a Charles předpokládají možnost až 9 500 startů ročně - v porovnání s 10 starty raketoplánu se jedná o úctyhodné číslo.

Zdroj : BBC

Snímek komety C/2017 K2 (PANSTARRS) v souhvězdí Hadonoše. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšen, sever je nahoře, východ vlevo. Vzdálenost od Země byla 2.435 au, od Slunce 3.148 au. Silný svit Měsíce a vysoká oblačnost.