Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Vychutnejte si 15. Noc Jurije Gagarina

Vychutnejte si 15. Noc Jurije Gagarina

Jurij Gagarin

Dne 12. dubna 2015 se v Praze uskuteční 15. celosvětová párty k oslavě prvního kosmického letu člověka: Noc Jurije Gagarina. Noc Jurije Gagarina (anglicky Yuri's Night, rusky Юрьева ночь) je mezinárodní oslava, slavená 12. dubna ve výroční den prvního kosmického letu člověka – letu Jurije Gagarina. Cílem akce je nejen zábava, hudba a tanec, ale i popularizace kosmonautiky a kosmických letů a výzkumů. Kde se jí můžete zúčastnit a na co se těšit?

Noc Jurije Gagarina se poprvé slavila ve Spojených státech v roce 2001, ke 40. výročí Gagarinova letu. Více na Facebooku nebo na oficiálních stránkách akce. „Noc“ se rychle rozšířila do celého světa, v roce 2015 je zatím aktuálně ohlášeno na 150 akcí na všech kontinentech, včetně Antarktidy (na Polární stanici Amundsen-Scott).

15. Noc Jurije Gagarina v České republice

15. Noc Jurije Gagarina se koná v Praze 12. dubna 2015 od 18.00 do 24.00 hodin v klubu Kuře v hodinkách, Seifertova 617/26, 130 00 Praha, Žižkov. Organizátory noci jsou společnosti Kosmoklub, který českou kosmopárty pořádá od samého počátku, nakladatelství Beletris a literární e-zin Lemurie. Součástí zábavného večera je koncert populární kubánské kapely Son Caliente, projekce nového ruského filmu „Gagarin: První v kosmu“, beseda s českým kosmonautem-kandidátem Oldřichem Pelčákem (absolventem výcviku ve Hvězdném městečku), Pavlem Toufarem (autorem knihy Gagarin byl první), čtená divadelní jednoaktovka „Viděl jsem Zemi“ a další drobné vtipné momenty a komenty z dílny literátů Stanislava Hudského, Viki Shocka a Davida Pillowa. V České republice se Noc Jurije Gagarina poprvé slavila roku 2011 a letos se tedy jedná o 5. českou kosmopárty.

Kontakty a informace pro média:

Pro případné rozhovory o prvním kosmickém letu a životě Jurije Gagarina doporučujeme oslovit odborníka na kosmické lety, kterým je pan Petr Tomek (člen Kosmoklubu, novinář, spisovatel, autor knih „Ztracený Měsíc“ či „Láska, sex a vesmír“) anebo – pro info o Yuri's Night apod. – zástupce letošního organizátora akce, kterým je pan Stanislav Hudský (šéfredaktor nakladatelství Beletris, autor jednoaktovky „Viděl jsem Zemi“ a příbuzný spolupracovníka S. Koroljova: hlavního konstruktéra Gagarinovy kosmické lodě). Kontakt s oběma jmenovanými, případně i s dalšími účinkujícími Vám rád domluví pan Michael Klein (Beletris Production) na tel.: +420 608 620 088 (10.00 – 16.00). Další informace na Facebooku.

Program