Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Za pádem sondy Genesis pravděpodobně konstruktéři

Za pádem sondy Genesis pravděpodobně konstruktéři

miniaturní senzor v porovnání s tužkou a jeho umístiní v sondi
O možných příčinách pádu sondy Genesis informovala Komise vyšetřování nehody (MIB), kterou ustavila NASA. Za zářijový pád pravděpodobně může už technický návrh sondy.

Jakmile vědci začali vybalovat více než 3.000 kontejnerů se vzorky slunečního větru, které sonda Genesis ve vesmíru 3 roky sbírala, začala havárii vyšetřovat MIB (Mishap Investigation Board). Jako pravděpodobnou příčinu selhání padákového systému stanovila špatnou instalaci miniaturních senzorů.

Vědci došli k závěru, že chybu obsahoval pravděpodobně už technický nákres sondy. Proto senzory, které jsou na bocích modulu, konstruktéři nainstalovali obráceně, takže jejich citlivá čidla nemohla analyzovat rychlost padající sondy a včas otevřít padáky.

Zdroj: www.genesismission.org