Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Základna "Marťanů" v Utahu
Pavel Koten Vytisknout článek

Základna "Marťanů" v Utahu

Základna "Marťanů" neboli Mars Desert Research Station byla uvedena do provozu v poušti severovýchodně od města Hanksville v americkém státě Utah. Základnu ovšem neprovozují bytosti z Rudé planety, ale společnost Mars Society. Tato stanice, stejně jako stanice Flashline Mars Arctic Research Station, která se nachází v Arktidě na kanadském ostrově Devon, slouží jako základna šestičleným týmům vědců, kteří zde žijí týdny až měsíce v relativní izolaci v prostředí podobném tomu, se kterým se setkáme na Marsu. Cílem projektu je příprava lidské výpravy na tuto planetu. Každá ze stanic je válcovou budovou o průměru 8 metrů, se dvěma patry, umístěná na přistávacích vzpěrách. Další struktury, především nafukovací, mohou být k této základní budově připojeny. Obě stanice by měly pomoci při testování a vývoji nástrojů, technologií, strategie průzkumu cizí planety i výběru nejvhodnější konstrukce samotné základny a členů její posádky tak, aby případná lidská výprava na Mars byla co nejvíce efektivní. Vědecké týmy jsou tvořeny z geologů, astrobiologů, inženýrů, konstruktérů, lékařů a dalších profesí.
Zdroj: Space Daily ze dne 8. února

Slnko AR2871

Slnko-oblasť AR2871 dva dni po erupcii.