Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotogalerie: Jedinečná návštěva komety 12P/Pons-Brooks

Fotogalerie: Jedinečná návštěva komety 12P/Pons-Brooks

Kometa Pons-Brooks za severního jara
Autor: Petr Horálek

Stejně jako se říká, že Halleyovu kometu můžeme spatřit v podstatě jednou za život, podobně vzácnou návštěvou nás nyní poctila kometa 12P/Pons-Brooks. Oběžná doba komety 1P/Halley je totiž 76 roků a znovu se jí dočkáme až v létě 2061. Kometa 12P má oběžnou dobu 71 let a nejbližší průchod přísluním připadá na 21. dubna 2024. Kometa je na fotografiích krásná a v tmavých lokalitách už je i triedrem viditelný náznak ohonu. Nejlepší období viditelnosti připadne kromě začátku března ještě na konec tohoto měsíce a na začátek dubna, i když kometa bude jen nevysoko nad obzorem.

Kometa skýtá řadu příležitostí, jak ji zachytit. Možná se vám nepovede vytvořit tak pěkný obrázek, jako je v úvodu článku a jehož autorem je Petr Horálek, ale věříme, že se i vy pochlubíte se svými pokusy. Již zaslané snímky najdete v přiložené čtenářské galerii a další můžete vkládat přes formulář pro vložení snímku. Děkujeme.

Více informací k obrázku komety od Petra Horálka najdete v tiskovém prohlášení Univerzity v Opavě k nedávno zveřejněnému Astronomickému snímku dne: Kometa Pons-Brooks na jarní obloze. Snímek Fyzikálního ústavu v Opavě publikovala NASA