Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Borovičkou, meteorická astronomie 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Borovičkou, meteorická astronomie 1. díl

RNDr. Jiří Borovička, CSc.

RNDr. Jiří Borovička, CSc., je český astronom pracující v Astronomickém ústavu Akademie věd České republiky v Ondřejově. Ve spolupráci s dalším světovým odborníkem na meteority, Pavlem Spurným, se zabývá výzkumem meziplanetární hmoty, především meteorů. V pořadu Hlubinami vesmíru nás seznámí s metodami meteorické astronomie.

Jak se meteory zkoumají? Jaký vliv měl první meteorit s rodokmenem? Podíváme se blíže do roku 1959, kdy byl pozorován tzv. bolid Příbram a poté nalezeny jeho pozůstatky.

Co vše se děje pří průletu zemskou atmosférou a jak se nalézají meteority v terénu?

Pojďme spolu s odborníkem nahlédnout k nebeskému divadlu, které nás tolik fascinuje.

RNDr. Jiří Borovička, CSc. během rozhovoru s Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe

Premiéru odvysíláme v sobotu 7. května ve 20:20 na TV Noe.

Podobnosti o vysílání nalezneme na https://www.tvnoe.cz/porad/34360-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-borovickou-meteoricka-astronomie-1-dil