Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Mgr. Pavlem Gabzdylem, Měsíc – náš souputník

Hlubinami vesmíru s Mgr. Pavlem Gabzdylem, Měsíc – náš souputník

Pavel Gabzdyl v pořadu Hlubinami vesmíru

S brněnským geologem a astronomem Mgr. Pavlem Gabzdylem se opět vypravíme k nejbližšímu kosmickému tělesu naší Země. Měsíc, běžný až samozřejmý, ale přesto stále objevovaný…

V první polovině pořadu se projdeme po pozoruhodných útvarech. Krátery Tycho a Koperník i pozoruhodný Aristarchus a jeho okolí – Schröterovo údolí. I kráter Plato, obdivovaný a plný optických změn při pozorování.

Pavel Gabzdyl v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Pavel Gabzdyl v pořadu Hlubinami vesmíru
Po úchvatné animaci kráteru Tycho, vytvořené z obrázků pořízených japonskou sondou Kaguya, se dostaneme ke vztahu Země-Měsíc. Jak ovlivňoval Měsíc Zemi v pradávné minulosti, jak dnes a co v daleké budoucnosti? Možná nás některé skutečnosti překvapí.

Premiérově lze shlédnout na TV Noe v sobotu 6. dubna ve 21:00.

Podrobnosti o vysílání https://www.tvnoe.cz/porad/39885-hlubinami-vesmiru-s-mgr-pavlem-gabzdylem-mesic-nas-souputnik