Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s prof. Miloslavem Druckmüllerem, 1. díl

Hlubinami vesmíru s prof. Miloslavem Druckmüllerem, 1. díl

Profesor Miloslav Druckmüller v pořadu Hlubinami vesmíru

Matematik z VUT Brno Prof. RNDr. Miloslav Druckmüller, CSc. se poslední dobou zabývá slunečními zatměními. Výprava do Maďarska v roce 1999 jej přivedla na myšlenku matematického zpracování obrazu. Ze snímků pořízených různými ohnisky a expozicemi získává tak detailní pohledy na sluneční korónu, že o jeho práci projevili i odborníci z NASA.

Co přivedlo matematika k astronomii? Náš host se pohrouží do své záliby, kterou jsou numerické metody analýzy obrazu.

Profesor Miloslav Druckmüller hostem pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Profesor Miloslav Druckmüller hostem pořadu Hlubinami vesmíru
Jak to vypadá při pořizování snímků úplného zatmění slunce? Kde všude se v posledních letech odehrálo martýrium spojené s výzkumem slunečního zatmění, potažmo focení koróny slunce?  Co všechno obnáší numerické zpracování obrazu zatmění slunce? Jaké nové skutečnosti se dokáží s touto metodou prokázat?

Poutavé vyprávění zaníceného člověka vždy uchvátí a není tomu jinak i v naší besedě. Proto není divu, že vše se nedalo v tomto díle vypovědět, a tak se s prof. Miloslavem Druckmüllerem setkáme i v následujícím díle našeho pořadu.

Premiéru sledujte v sobotu 7. července ve 20 hod na TV Noe.

Bližší info o pořadu + termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-prof-miloslavem-druckmullerem-1-dil