Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hubbleův dalekohled ve 3D - v kině IMAX

Hubbleův dalekohled ve 3D - v kině IMAX

Film o HST
Stokrát jste o tom četli a slyšeli, stovky fotografií jste si prohlédli na internetu a přesto nevíte, o čem přesně je řeč, protože představit si hlubiny vesmíru je nesnadné. Proč? Protože jste neviděli film HUBBLE 3D.

Stačí tato jediná lekce a pochopíte, jak se cítí astronaut při jeho práci, jak to asi vypadá ve vesmíru a co to opravdu znamená, když se řekne Hubbleův kosmický dalekohled. Zažít na vlastní kůži práci astronautů při opravě HST, být tak blízko tomuto dalekohledu výrazně se vyvyšujícím v dějinách astronomie, že to ani blíže nejde, zažít burácení motorů startujícího raketoplánu, podívat se do trojrozměrného obrazu mlhoviny M 42 v Orionu a prolétnout touto mlhovinou a samozřejmě si poslechnout základní informace o objektech, které HST pozoroval i o dalekohledu samém - to vše na největším plátně v ČR - to je zážitek, který byste si rozhodně neměli nechat ujít. Ode dneška tento dokumentární film začíná promítat pražské kino IMAX - www.imaxpraha.cz.

Ti, kteří v loňském roce absolvovali besedu s astronautem Andrew Feustelem při jeho návštěvě České republiky, si jej bohatě užijí i v tomto snímku. Nebojte se, nedostali jsme pro tento server dárek od distributora filmu, abychom chválili. Ale měli jsme možnost film vidět na předpremiéře a odcházeli jsme s pocitem, který předčil očekávání. Určitě nebudete zklamáni.

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích