Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Premiéra filmu s astronomickou tematikou Star Stuff

Premiéra filmu s astronomickou tematikou Star Stuff

Na podzim uvede teplická hvězdárna ne zcela tradiční dokumentární film Star Stuff íránsko-italského režiséra Milada Tangshira. Premiéra se uskuteční 27. 10. od 19:00. V dokumentu budeme putovat po odlehlých astronomických observatořích ve vysokých horách v Chile, po pátém největším ostrově La Palma v Kanárském souostroví nebo po polopouštní oblasti v Jižní Africe.

V těchto odlehlých oblastech se díky moderním technologiím a mezinárodní vědecké komunitě podařilo dosáhnout významných objevů v otázkách o původů vesmíru nebo vzniku života na naší planetě.

Telescopio Nazionale Galileo na Kanárských ostrovech z filmu Star Stuff
Film zobrazuje bezprostřední pohled z každodenního života obyčejných lidí, farmářů, rybářů, zkrátka lidí, kteří jsou bezprostředně spojeni s odlehlými místy u těchto velkých observatoří. V celém průběhu dokumentu tito lidé sdílí s divákem své niterní myšlenky, prožitky a vzpomínky nebo pouhou fascinaci úžasným nočním nebem při sledování hvězd.

Světová premiéra se uskutečnila na filmovém festivalu v Turíně v roce 2019. Česká premiéra se uskuteční 27. 10. od 19:00. Film je uváděn v původním znění (španělsky, italsky, afrikánsky a anglicky) s českými titulky.

[1] Hvězdárna a planetárium Teplice

Štítky: Star Stuff, Film

Jižní kříž nad horou

Fotografie je focena v Chilských Andách v podmínkách s velmi nízkým světelným smogem.