Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Seminář k výročí F.Linka - Praha 29.11.
redakce Vytisknout článek

Seminář k výročí F.Linka - Praha 29.11.

08_7-Link_Frantisek.jpg
Společnost pro dějiny věd a techniky ve spolupráci s Astronomickým ústavem Akademie věd ČR a Astronomickým ústavem Univerzity Karlovy si dovoluje pozvat Vás na seminář František Link, život, dílo a gravitační čočky který bude uspořádán ke 100. výročí narození Františka Linka (1906-1984), významného českého astrofyzika, prvního ředitele Astronomického ústavu ČSAV, badatele v problematice studia vysoké atmosféry, měsíčních zatmění, cykličnosti v klimatologii a v mnoha dalších oblastech až po obecnou teorii relativity.

Seminář se bude konat dne 29. 11. 2006 v posluchárně T1 v přízemí budovy A v areálu Matematicko-fyzikální fakulty UK, V Holešovičkách 2, Praha 8 (stanice Kuchyňka za mostem Barikádníků, na níž staví autobusy 102 a 210, vyjíždějící ze stanice metra C Nádraží Holešovice)

• 10:10 Doc. RNDr. Martin Šolc, CSc. (SDVT a Astronomický ústav UK): František Link, život, dílo a raná historie gravitačních čoček
  • 10:45 Doc. RNDr. Luboš Perek, DrSc. (Astronomický ústav AV ČR): Vzpomínky na Františka Linka
  • Přestávka na oběd (občerstvení možné v bufetu MFF UK)
  • 13:30 Doc. RNDr. Václav Bumba, DrSc. (Astronomický ústav AV ČR): Jak jsme začínali v Ondřejově
  • 14:00 Mgr. David Heyrovský, AM PhD (Ústav teoretické fyziky MFF UK): Gravitační čočky
  • 15:00 Vystoupení dalších pamětníků a diskuse

Těšíme se na Vaši účast
Doc. RNDr. M. Šolc, CSc. (předseda SDVT)
Doc. RNDr. P. Heinzel, DrSc. (ředitel AsÚ AV ČR)
Prof. RNDr. P. Harmanec, DrSc. (ředitel AÚ UK)

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.